Skip to content
HealthtrainHealthtrain
Healthtrain
Zorg voor kwaliteit
  • Home
  • Zorgapps
    • MijnZorgApp
    • AfsprakenApp
    • Huiswerkoefeningen
    • Join2Move
    • Voorbeeldvideos
  • Academy
    • Inloggen
    • E-learning MijnZorgApp
    • E-learning Praktijk online
    • Gratis e-learning e-Exercise
    • Online Leergang
    • Maatwerkoplossingen
  • Nieuws
  • Over HealthTrain
    • Over HealthTrain
    • Samenwerkingspartners
  • Kalender
  • Contact
  • Home
  • Zorgapps
    • MijnZorgApp
    • AfsprakenApp
    • Huiswerkoefeningen
    • Join2Move
    • Voorbeeldvideos
  • Academy
    • Inloggen
    • E-learning MijnZorgApp
    • E-learning Praktijk online
    • Gratis e-learning e-Exercise
    • Online Leergang
    • Maatwerkoplossingen
  • Nieuws
  • Over HealthTrain
    • Over HealthTrain
    • Samenwerkingspartners
  • Kalender
  • Contact

Terugblik Koen – 2021 in een vogelvlucht

dec222021
Nieuwszorgapps, digitale zorg, blended care, blended zorg, hybride zorg, e-health

2021, een jaar waarin we hoopten afscheid te kunnen nemen van de 1,5 meter maatschappij  om weer definitie te kunnen geven aan het ‘oude’ of misschien wel het ‘nieuwe’ normaal. In plaats daarvan is het een jaar geworden  waarin onze flexibiliteit van de gezondheidszorg, als maatschappij en als mens wederom op de proef is gesteld. Het gebruik van onze online zorgoplossingen is in 2020 en 2021 wel in een stroomversnelling geraakt. Wordt digitale zorg bij de corona bubbel waar wij ons nu in bevinden of is dit straks onderdeel van het ‘nieuwe’ normaal? 

Enorme toename in het gebruik van de zorgapps

Binnen mijn functie bij  HealthTrain, heb ik veel contact met praktijken en andere gebruikers van onze online zorgoplossingen. In 2021 heb ik gemerkt hoe flexibel en creatief praktijken, en zorgvragers, meebewegen met snel veranderende en onverwachte situaties voor praktijk of cliënt. In de data van onze zorgapps en toepassingen zien we het gebruik van digitale toepassingen sinds 2020 enorm groeien. In 2021 hebben paramedici wederom laten zien dat digitale toepassingen een hele mooie toevoeging kunnen zijn binnen een organisatie, praktijk of behandeltraject. 

Videobellen en afspraken verzetten zijn erg populair

Als voorbeeld voor deze flexibiliteit neem ik praktijken die werken met MijnZorgApp. Veel praktijken zijn  actief aan de slag gegaan met het implementeren van videobellen in de praktijk of het implementeren van de afspraken verzet functie in MijnZorgApp. Via de afspraak verzet functie kunnen cliënten gemakkelijk en snel een afspraak verzetten wanneer de cliënt of de therapeut onverwacht niet naar de praktijk kan komen. Het implementeren van de afspraken verzet functie kun je per therapeut aan of uitzetten. Zo kun je kleinschalig testen of deze functie ook voor jouw praktijk een meerwaarde heeft. 

Dataverzameling geeft veel waardevolle informatie

We zijn in 2021 ook steeds meer met data-uitdraaien en data dashboards gaan werken. Hierdoor krijg je als praktijk ook inzichtelijk wat het gebruik en de eventuele meerwaarde van een functionaliteit is. Zo is een veel gehoord argument van praktijken op de afspraak verzet functie dat er gaten ontstaan in de agenda. De data bewijst echter het tegendeel. 

Steeds meer eigen content 

In 2021 hebben we nog meer praktijken begeleid die de Huiswerkoefeningen.nl omgeving actief zijn gaan inrichten en bijhouden met eigen oefenprogramma’s en content. Om zo als organisatie met content te werken die onderbouwd is vanuit (praktijk-)richtlijnen en waar nodig de content makkelijk en snel geüpdate kan worden. 

e-Learnings veelvuldig afgenomen

Ook weten veel therapeuten en praktijken onze gratis of betaalde en geaccrediteerde e-learnings te vinden. Door het volgen van onze e-learnings zijn therapeuten nog beter op de hoogte over online begeleiding, digitale toepassingen en de werking van onze zorgoplossingen. 

Nieuwe naam 

2021 was voor ons als organisatie ook het jaar om onder de nieuwe naam HealthTrain verder te gaan. Wanneer je contact met ons opneemt of wij met jou, doen we dit nu altijd vanuit de overkoepelende organisatie HealthTrain. Over contact opnemen gesproken; mijn collega Maud en ik merken dat jullie ons in 2021 goed weten te vinden met vragen, opmerkingen of suggesties. Loop je tijdens het gebruik van onze producten ergens tegenaan, heb je ideeën, suggesties of benieuwd naar alle mogelijkheden? Neem dan vooral contact met ons op via onze website, mail, telefonisch, door een belafspraak in te plannen of te chatten. We komen graag met je in contact en helpen je waar nodig verder.

Afsluitend wil ik iedereen namens de hele organisatie HealthTrain fijne feestdagen wensen en een Gelukkig 2022!

Wil je meer weten over onze zorgapps, zorgoplossingen en e-learnings? Kijk dan verder op Healthtrain.nl of neem contact met ons op! 

 

Recente berichten
  • Maarten Bijma
    Leefstijlbegeleiding via blended therapie
    april 28, 2022
  • e-Health wereldwijd gezien als middel voor betere zorg
    februari 16, 2022
  • oudere vrouw doet oefeningen met haar telefoon in de hand die ze heeft gekregen van haar therapeut in de zorgapp
    Stijgende lijn in gebruik van e-health zet zich door
    januari 28, 2022
  • “Onze leden vragen steeds meer om digitale zorg.”
    januari 26, 2022
HEALTHTRAIN
HealthTrain ontwikkelt innovatieve zorgapps, opleidingen en training ter ondersteuning van (digitale) dienstverlening van praktijken en zorgprofessionals.

Vind ons op:

Mail
ACADEMY

Healthtrain e-learning
Online leergang
Maatwerk oplossing
Veelgestelde vragen

ONZE ZORG OPLOSSINGEN

MijnZorgApp
AfsprakenApp
Join2Move
Huiswerkoefeningen.nl

RECENTE BERICHTEN
  • Maarten Bijma
    Leefstijlbegeleiding via blended therapie
    april 28, 2022
  • e-Health wereldwijd gezien als middel voor betere zorg
    februari 16, 2022
INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF

Copyright © 2020 HealthTrain | Design & realisatie door Fysio Promotor